Podczas szkolenia dowiesz się, dlaczego tak ważna w procesie terapii jest odpowiednia komunikacja z pacjentem i jak odpowiednią komunikacją wzmacniać efekty procesu fizjoterapeutycznego. Przybliżysz sobie fakt, że ludzie są różni i wymagają różnego języka komunikacji. Poznasz różne modele zachowań ludzi wobec choroby i stresu. Dowiesz się czym jest i jakie znaczenie ma kontakt fizjoterapeutyczny. Podpowiemy ci jak radzić sobie z trudnym pacjentem, rozwiązywać konflikty i przełamywać opór, aż w końcu jak w relacji z pacjentem zadbać o siebie.
1. Co to jest komunikacja.
Dowiesz się z niego jak się komunikować a nie tylko mówić. Jak do komunikacji podchodził Arystoteles. Jaki rodzaj komunikacji jest najważniejszy. Co czuje pacjent podczas wizyty i terapii. Co nauka mówi o stresie. Czym jest zjawisko luk komunikacyjnych oraz co tworzy dla niej barierę?
2. Dlaczego ludzie zachowują się różnie wobec choroby.
Dowiesz się z niego jak ludzie zachowują się wobec choroby? Czym jest model poznawczy CBT i poznawcze metody radzenia sobie ze stresem.
3. Jak zbudować dobry kontakt fizjoterapeutyczny.
Poznasz funkcje komunikacyjne w gabinecie fizjoterapeuty oraz jak ustalać cele, co to są strefy kontaktu fizycznego i jak mają się do komunikacji. Poznasz co to jest kontrakt fizjoterapeutyczny – dlaczego warto zawrzeć go jak radzić sobie z pacjentem agresywnym.
4. Dobry kontakt z pacjentem mówienie i słuchanie.
Dowiesz się co to jest dobry kontakt na czym on polega, jak słuchać, jak pytać. Jakie znaczenie ma kontakt wzrokowy. Czym jest różnica między oceną a informacją zwrotną, dlaczego nie mówić „dlaczego”.
5. Psychografia i specyficzne sytuacje terapeutyczne.
Pokażemy co typy pacjenta w komunikacji. Dowiesz się jak komunikować się z trudnym pacjentem, z pacjent przewlekłym, z pacjentem z obniżonym nastrojem. Jak sobie poradzić z osobą trzecią w gabinecie.
6. Konflikt i opór trudne tematy
Jak rozwiązywać konflikty. Jak komunikować językiem żyrafy, a nie jak szakal. Jak przełamać opór przed rehabilitacją.
7. Granice fizjoterapeuty i jak dbać o siebie w relacji z pacjentem.
Jakie są granice fizjoterapeuty. Ile empatii a ile chłodu w relacji z pacjentem, co zbadał
Frederick Hertzberk w kontekście naszej motywacji.